Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010

Άρχισε η μάχη στο ηλεκτρονικό βιβλίο

 ΤΑ ΝΕΑ 30/1/2010
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΑΡΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ


Τα πάνω- κάτω φέρνει η ηλεκτρονική εποχή στο βιβλίο. Το άνοιγμα ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων, σε συνδυασμό με τη διάθεση σε ψηφιακή μορφή μερικών εκατοντάδων τίτλων από τους Έλληνες εκδότες τον επόμενο μήνα, αλλά και το λανσάρισμα νέων ηλεκτρονικών συσκευών ανάγνωσης, αποτελούν συντονισμένα βήματα που αλλάζουν άρδην την ελληνική αγορά βιβλίου. Πρόκειται ουσιαστικά για μια νέα αγορά, η οποία εμφανίζει ήδη δυναμικούς ρυθμούς ανάπτυξης σε ΗΠΑ και Ευρώπη και αναμένεται να διευρύνει το κοινό των βιβλιόφιλων φέρνοντας πιο κοντά στα βιβλία τους εξοικειωμένους με την τεχνολογία νέους. Για τους εμπλεκόμενους- εκδότες, δημιουργούς ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων και αλυσίδες πώλησης των συσκευών ανάγνωσης- οι εξελίξεις προβλέπονται ραγδαίες. «Εκτιμώ ότι πρόκειται για μία νέα αγορά. Αν και βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο, δεν αποκλείεται σε ενάμιση χρόνο, το καλοκαίρι του 2011, ένα σημαντικό μερίδιο των πωλήσεων σε βιβλία λογοτεχνίας που μπορεί να φτάνει και το 20% να αφορά την ηλεκτρονική μορφή τους», δηλώνει ο εκδότης Γιάννης Παπαδόπουλος, που ετοιμάζεται να λανσάρει περίπου 150 τίτλους, κυρίως εκπαιδευτικών βιβλίων, σε ψηφιακή μορφή εντός του Φεβρουαρίου.

Περισσότερα στο  ... http://www.alfavita.gr/typos/t30_1_10_1013.php

Το υπουργείο Παιδείας βραβεύει την καινοτόμο διδασκαλία

Μεγάλη καμπάνια ξεκινάει το υπουργείο Παιδείας, προσκαλώντας εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα που προχώρησαν με δική τους πρωτοβουλία σε ρηξικέλευθα εκπαιδευτικά προγράμματα, να παρουσιάσουν τη δουλειά τους. Το υπουργείο θα βραβεύσει τα καλύτερα από αυτά, ενώ θα ακολουθήσει αντίστοιχος πανελλαδικός διαγωνισμός και για τους μαθητές.
Χθες η υπουργός Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου συναντήθηκε με ομάδα εκπαιδευτικών από τη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι και διακρίθηκαν στην περιοχή τους με έναν ιδιαίτερο τρόπο: αποφάσισαν όταν τελειώνουν τη διδασκαλία τους στο σχολείο, να αφιερώνουν και τον ελεύθερο χρόνο τους στην καθοδήγηση των μαθητών τους και να προχωρούν σε... ιντερνετική διδασκαλία. Ετσι, μέσω του Διαδικτύου και συγκεκριμένων ιστοσελίδων κατευθύνουν τους μαθητές τους σε ασφαλή «μονοπάτια» γνώσης, διοργανώνουν έρευνες, συνεργασίες και επικοινωνούν με άλλα σχολεία. Ανάμεσά τους ο 45χρονος Βαγγέλης Κολτσάκης , ο οποίος έχει στήσει μια ιστοσελίδα (http:kga. based.gr) στην οποία συνεχίζει τη διδασκαλία του εθελοντικά μετά το σχολείο. Τα αποτελέσματα της δουλειάς του συζήτησε ο ίδιος αλλά και η συνάδελφός του κυρία Αικατερίνη Προκοπίου με την υπουργό Παιδείας, η οποία τους κάλεσε για να τους συγχαρεί για την πρωτοβουλία τους.
«Αυτό είναι το θετικό πρόσωπο της εκπαίδευσης» δήλωσε χθες η κυρία Διαμαντοπούλου μετά τη συνάντησή της με τους εκπαιδευτικούς. «Εχουμε πάρα πολλούς τέτοιους εκπαιδευτικούς στις σχολικές τάξεις και θέλουμε να τους δείξουμε ότι είμαστε κοντά τους. Εχουμε ανάγκη ανάδειξης θετικών προτύπων στην εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί αυτοί κάνουν σπουδαία δουλειά. Σήμερα το Διαδίκτυο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να ανοίξει τους ορίζοντες των μαθητών».


 ΒΗΜΑ 30/1/2010

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ

Από Πέμπτη 21/01/2010 και μέχρι την Παρασκευή 29/01/2010 στις 2:00 μμ, καλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί, να ενημερώνονται για τα επιμορφωτικά προγράμματα της ειδικότητάς τους που θα υλοποιηθούν στην περιοχή τους κατά την 1η επιμορφωτική περίοδο (Φεβρουάριος – Ιούνιος 2010) και να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής
μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», ΕΣΠΑ (2007-2013), στην ηλεκτρονική διεύθυνση
http://b-epipedo2.cti.gr/mis 
με χρήση των κωδικών που τους είχαν αποδοθεί κατά την πιστοποίησή τους στο Α΄ Επίπεδο.
Στο νομό Καστοριάς θα υλοποιηθούν δύο προγράμματα για φιλολόγους. Ένα στην πόλη της Καστοριάς και ένα στο Άργος Ορεστικό.
Περισσότερα στη δικτυακή πύλη του προγράμματος
ΠΡΟΣΟΧΗ:  Η προθεσμία λήγει την Παρασκευή 29/01/2010 στις 2:00 μμ

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

Η αλληλογραφία Μίκη Θεοδωράκη - Θάλειας Δραγώνα για τι βιβλίο " Τι είναι η Πατρίδα μας"

 Η επιστολή της Θάλειας Δραγώνα:


Αγαπητέ Μίκη Θεοδωράκη,

Κυκλοφόρησε πριν λίγες ημέρες στο διαδίκτυο επιστολή σας προς τον Στέφανο Ληναίο με πολύ απαξιωτικά σχόλια για το πρόσωπό μου και παραθέματα από το δημοσιευμένο έργο μου που είναι όλα παντελώς ψευδή και κατασκευασμένα.
Σας ενημερώνω ότι δεν είμαι ιστορικός και δεν γράφω ιστορικά βιβλία. Λόγος σαν «Η ελληνική ταυτότητα δεν υπήρχε πριν από το 19ο αιώνα. Δημιουργήθηκε έξωθεν σε μια εποχή εθνικισμού, αποικιοκρατίας και επεκτατικού ιμπεριαλισμού. Κοντολογίς κάποιοι από το εξωτερικό μας είπαν τον 19ο αιώνα ότι είμαστε Έλληνες κι εμείς το δεχθήκαμε για να κονομήσουμε (!!!) πουλώντας το παραμύθι ότι είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων», δεν βρίσκεται πουθενά στο δημοσιευμένο έργο μου και δεν χαρακτηρίζει την πανεπιστημιακή και κοινοβουλευτική μου πορεία. Τέτοιου είδους κατασκευάσματα είναι μιας συκοφαντικής εκστρατείας εναντίον μου.

 Περισσότερα στο ... http://www.alfavita.gr/ank_b/ank19_1_10_928.php

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2010

Μοιράστηκαν λάπτοπ αλλά τα παιδία παίζει

Ενα πανθομολογούμενο «τίποτα» αποδεικνύεται το περίφημο πρόγραμμα «Ψηφιακή Τάξη» με τα εκπαιδευτικά λάπτοπ που μοιράστηκαν φέτος στους μαθητές της Α' γυμνασίου.

Καθηγητές και μαθητές αξιοποιούν ελάχιστα τις δυνατότητες της τεχνολογίας που έχουν στα χέρια τους, καθώς η κίνηση αυτή δεν εντάχθηκε σε κανένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σχέδιο. Επιπλέον, κανείς έως τώρα δεν έχει φροντίσει να διασφαλίσει την ενεργοποίηση των φίλτρων ελέγχου που απαιτούνται για την πλοήγηση των 13χρονων στο Διαδίκτυο.
Μετά τον αρχικό ενθουσιασμό, τα πρωτάκια του γυμνασίου διαπίστωσαν ότι τα γυαλιστερά τους λάπτοπ δεν συνοδεύονταν από κάτι ιδιαίτερο, παρά μόνο από την ηλεκτρονική εκδοχή της ύλης που ήδη είχαν σε χαρτί. Τουλάχιστον για φέτος, η χρήση αυτής της ύλης δεν μπορεί να γίνει παρά σε ελάχιστα μαθήματα (μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία, γεωγραφία, ιστορία) και μόνο αν δηλώσουν εθελοντικά ενδιαφέρον οι διδάσκοντες.

Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2010

Τα καλύτερα δωρεάν προγράμματα

Επειδή τα καλύτερα πράγματα στη ζωή είναι τα δωρεάν, εδώ θα βρείτε συγκεντρωμένα τα καλύτερα προγράμματα για τον υπολογιστή σας. http://www.bestfreesoftwarelist.com/

Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2010

Φορητότητα: Η τάση που θα επικρατήσει το 2010

Η μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσουν οι εκδότες, κατασκευαστές και marketers για το 2010 θα είναι η δυνατότητα διάθεση του περιεχομένου οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή, σύμφωνα με δημοσίευμα του eMarketer.

Τα netbooks, οι e-reader, οι φορητές παιχνιδομηχανές και τα τελευταίας γενιάς κινητά τηλέφωνα δίνουν νέο νόημα στην ιδέα της φορητότητας. Αυτό το χαρακτηριστικό της «κινητής τεχνολογίας» αντιπροσωπεύει το μέλλον στην ανάπτυξη του κάθε μορφής και κατηγορίας περιεχομένου.
Οι ηλεκτρονικές συσκευές θα συνεχίσουν να εξελίσσονται, επισημαίνει το δημοσίευμα, εξαιτίας της ανάπτυξης του τεχνολογικού πεδίου αλλά και των μεταβαλλόμενων προτιμήσεων των καταναλωτών. Δεν θα πρέπει βέβαια να αγνοείται η σημασία της μεγάλης ανάπτυξης που γνώρισαν οι ταχύτητες μετάδοσης δεδομένων με την τεχνολογία DLS, αλλά και τα ασύρματα δίκτυα, πάνω στα οποία ουσιαστικά οικοδομείται η έννοια της φορητότητας.
Όπως αποκαλύπτουν έρευνες, τα κινητά τηλέφωνα τρίτης γενιάς έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη από το 2008, ενώ μέχρι το 2013, θα κυκλοφορούν περίπου 656 εκατομμύρια τέτοιες συσκευές στον κόσμο. Σημαντική είναι και η ανάπτυξη των φορητών συσκευών με δυνατότητες σύνδεσης στο Ίντερνετ. Ενδεικτικά, τα laptops αναμένεται να φτάσουν τα 247 εκατομμύρια, από 127 εκατομμύρια laptops που είχαν διατεθεί το 2008. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή θα είναι και η ανάπτυξη των tablets: Για το 2010 προβλέπεται να αγοραστούν 8 εκατομύρια συσκευές, που θα φτάσουν τα 49 εκατομμύρια το 2013.



www.kathimerini.gr με πληροφορίες Adweek, eMarketer





Ανοιχτή επιστολή πανεπιστημιακών για το έργο του Νίκου Καζαντζάκη


Πάνω από 2000 πρόσωπα-μεταξύ των οποίων πολλοί πανεπιστημιακοί (20 καθηγητές του Ιονίου Πανεπιστημίου), φιλόλογοι, βουλευτές, νομάρχες, δήμαρχοι, καλλιτέχνες, πρεσβευτές ελληνισμού, εργαζόμενοι-από 69 χώρες υπέγραψαν ανοιχτή επιστολή προς την ελληνική πολιτεία, όπου ζητούν να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την έκδοση των έργων του Νίκου Καζαντζάκη, τόσο στο πρωτότυπο όσο και σε μετάφραση, καθώς υπάρχει έλλειψη στα βιβλιοπωλεία ξένων χωρών.
Η πρωτοβουλία για την ανοιχτή επιστολή ανήκει στον Γιώργο Μπίζο, δικηγόρο του Νέλσον Μαντέλα και πρεσβευτή ελληνισμού.
Οπως αναφέρει ο κ. Μπίζος δεν υπάρχουν τα έργα του Νίκου Καζαντζάκη στα βιβλιοπωλεία ξένων χωρών γι αυτό απευθύνει έκκληση στην ελληνική πολιτεία να λάβει «τα απαραίτητα μέτρα για την επανόρθωση αυτής της κατάστασης».
Το ενδιαφέρον για το έργο του Νίκου Καζαντζάκη παραμένει πάντα μεγάλο και στο πλαίσιο αυτό η Διεθνής Εταιρία Φίλων Νίκου Καζαντζάκη, σε συνεργασία με ελληνικές και τοπικές αρχές, διοργανώνει διαλέξεις-συζητήσεις σε διάφορες χώρες .

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ


Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα κατέρρευσε...

Να κηρύξουμε τον πόλεμο στην παπαγαλία
Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα κατέρρευσε και συμπαρασύρει ήδη την οικονομία της χώρας
ΛΟΥΚΑΣ ΒΛΑΧΟΣ
Υστερα από προσεκτική ανάλυση των στόχων του εκπαιδευτικού μας συστήματος από το Δημοτικό ως το Πανεπιστήμιο, διαπιστώνουμε με δέος ότι πουθενά δεν υπάρχει χώρος για αυτενέργεια των μαθητών και μαθητριών. Τα πάντα είναι κλειστά και προγραμματισμένα ως την πιο μικρή λεπτομέρεια. Τα βιβλία είναι μοναδικά, η ύλη προγραμματισμένη με σαφήνεια και τα θέματα που καλούνται να απαντήσουν οι μαθητές προβλέψιμα με απλή ανάκληση από μνήμης παρόμοιων λυμένων θεμάτων στο μάθημα ή κατευθείαν από το βιβλίο. Οι απαντήσεις έχουν τον χαρακτήρα «βλέπε σελίδα...». Το βαρόμετρο της επιτυχίας είναι ο βαθμός στις εξετάσεις και η εισαγωγή στα ΑΕΙ. Οταν οι βαθμοί «πέφτουν» οι γονείς καλούν εσπευσμένα φροντιστηριακή βοήθεια για να «σηκωθούν» και τα παιδιά να γράψουν καλύτερα στις εξετάσεις.

Μέσα σε αυτό το σύστημα οι μαθητές και οι μαθήτριες παύουν να σκέπτονται μόνοι τους και φυσικά δεν γνωρίζουν καν τη σημασία των λέξεων «αυτενέργεια» και «καινοτομία» γιατί δεν έχουν ποτέ κληθεί να απαντήσουν ένα ανοικτό ερώτημα ή να δημιουργήσουν κάτι, έστω μικρό, από το μηδέν. Τα αποτελέσματα αυτής της εκπαίδευσης είναι προβλέψιμα και αναμενόμενα: η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις των ευρωπαϊκών χωρών για τις επιδόσεις της στην καινοτομία. Ολοι οι δείκτες που μετρούν την προσαρμογή μας στις νέες ανακαλύψεις της επιστήμης και τεχνολογίας παρουσιάζουν σταδιακή απόκλιση στα θέματα αυτά από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ακόμη και οι αισιόδοξοι προβλέπουν πιθανή σύγκλιση ύστερα από σαράντα χρόνια, αν κάνουμε κάτι σήμερα!

Ας το φωνάξουμε λοιπόν δυνατά για να το ακούσουν όλοι: Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα κατέρρευσε και συμπαρασύρει ήδη την οικονομία και την πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας. Η αναζήτηση στελεχών αποτελεί μεγάλη τροχοπέδη κάθε νέας ή παλιάς εταιρείας ή οργανισμού. Ανεργοι υπάρχουν πολλοί, στελέχη που να παίρνουν πρωτοβουλίες και να καινοτομούν στη δουλειά τους λίγα και αυτό φέρνει σε αδιέξοδο τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας.

Η ανατροπή της παρούσας κατάστασης θα μπορούσε να γίνει μόνο αν δεχτούμε ότι το πρόβλημα υπάρχει, είναι εθνικό και να κηρύξουμε «πόλεμο ενάντια στην παπαγαλία και στην παθητικότητα στην εκπαίδευση».

Η μεγαλύτερη αντίσταση και αντίδραση σε μια ριζικά νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση (π.χ., ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπου δίνεται βάρος στη δημιουργικότητα και στην αυτενέργεια των μαθητών) πρόκειται να έλθει από τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα αυτούς που έχουν προσληφθεί πρόσφατα. Μια χαρά τα έχει βρει η πλειονότητα των εκπαιδευτικών με τη «διδασκαλία» του τύπου «ανοίξτε το βιβλίο στη σελίδα 12 και ας αρχίσει να διαβάζει η Μαρία...». Το σημερινό σχολείο πάσχει σοβαρά από στελέχη με ενθουσιασμό και μεράκι για καινοτομικές προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το ελληνικό σχολείο «ανακυκλώνει τα δικά του προϊόντα», μεταφέροντας την παπαγαλία από τα θρανία στην έδρα! Η συντριπτική πλειονότητα των νέων εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων επέλεξε να εργαστεί στην εκπαίδευση για να «αράξει» ανενόχλητα και επαναλαμβάνει τις εκπαιδευτικές πρακτικές και τα στερεότυπα των καθηγητών τους. Πώς θα ανατρέψουμε αυτή την κατάσταση;

Τα βήματα που πρέπει να γίνουν είναι συγκεκριμένα και διεθνώς αναγνωρισμένα: 
(1) Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με αντικειμενικά κριτήρια και επιβράβευση των άριστων δασκάλων που διαθέτουν όρεξη και μεράκι για καινοτομίες στην εκπαίδευση. 
(2) Δημιουργία ουσιαστικών βαθμίδων στους εκπαιδευτικούς με δραστική άνοδο στον μισθό και στα προνόμια για αυτούς που αλλάζουν βαθμίδα ύστερα από σοβαρή αξιολόγηση. Οχι στην τιμωρία για όσους δεν ακολουθούν την πρόοδο, απλώς οικονομικά και ηθικά κίνητρα σε όσους έμπρακτα πρωτοτυπούν. Σήμερα οι καθηγητές που προσπαθούν να τρέξουν μπροστά εισπράττουν μόνο ειρωνεία και καυστικά σχόλια από τους συναδέλφους τους. 
(3) Δραστική ελάττωση της ύλης και των μαθημάτων και μεταφορά του χρόνου που θα απελευθερωθεί στην αναζήτηση και δημιουργικότητα στην τάξη, μέσα από ομαδική εργασία, διαθεματικότητα και προγράμματα με ανοικτά ερωτήματα (open projects). 
(4) Ελευθερίες στον εκπαιδευτικό να επιλέγει βιβλία και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Τα παραπάνω μέτρα έχουν ρίσκο γιατί η ως σήμερα πρακτική μετέτρεψε τον δάσκαλο σε άβουλο εκτελεστή των εντολών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του υπουργείου. 
Αξίζει ωστόσο να δοκιμάσουμε το νέο σχολείο και να πάρουμε το απαιτούμενο ρίσκο. Διαφορετικά οι απόφοιτοι του εκπαιδευτικού μας συστήματος θα συνεχίζουν να χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: (1) Αυτοί που επιθυμούν να δουλέψουν στο Δημόσιο (το 70%) και μετά το πτυχίο προσπαθούν με φροντιστήρια να περάσουν τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ, (2) αυτοί που θα φύγουν στο εξωτερικό (το 10 %) για να πάρουν μεγάλες πρωτοβουλίες και να συμμετέχουν στις καινοτομίες άλλων χωρών και (3) οι υπόλοιποι που θα κληρονομήσουν τις δουλειές των γονιών τους.

Οικονομική ανάκαμψη χωρίς νέους και νέες που θα πάρουν πρωτοβουλίες και θα καινοτομήσουν στους κλάδους εργασίας τους δεν γίνεται. Με το σημερινό ανθρώπινο δυναμικό δεν μπορούμε να σταθούμε στα πόδια μας οικονομικά. Προτείνω λοιπόν να τολμήσουμε σήμερα να πάρουμε μεγάλα ρίσκα στην εκπαίδευση μια και είμαστε μπροστά στο ξεκίνημα μιας νέας δεκαετίας, με την ελπίδα να δούμε αλλαγές μετά το 2030!

Ο κ. Λ. Βλάχος είναι καθηγητής της Αστροφυσικής στο Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.


Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο..