Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2014

7/2/2014-"Ναζισμός και Ιστορική Εκπαίδευση": ρεπορτάζ της εφημερίδας Σέντρα

Ένα ιδιαίτερο και ευαίσθητο θέμα, άνοιξε στην κοινωνία της Καστοριάς ο Σύνδεσμος Φιλολόγων του νομού, πραγματοποιώντας διημερίδα για τον Ναζισμό σε σχέση με την Ιστορική Εκπαίδευση, σε μια προσπάθεια σύνδεσης των εκπαιδευτικών δεδομένων, με τα σημερινά φασιστικά φαινόμενα που έχουν εμφανιστεί στην ελληνική κοινωνία. 
Η Διημερίδα απευθύνονταν κυρίως σε εκπαιδευτικούς, με κύριο στόχο να τους ενημερώσει για τις ιστοριογραφικές εξελίξεις και να προτείνει σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας του ιστορικού φαινομένου του Ναζισμού στην ελληνική εκπαίδευση, ενώ χωρίστηκε σε θεωρητικό μέρος και βιωματικά διδακτικά εργαστήρια.
Οι ειδικοί εισηγητές, κατά τη διάρκεια των εργασιών της διημερίδας, παρουσίασαν τις τελευταίες επιστημονικές εξελίξεις και θεωρίες που έχουν διατυπωθεί διεθνώς στις ιστορικές και πολιτικές επιστήμες για το φαινόμενο του Ναζισμού, καταδεικνύοντας τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται ο Ναζισμός στην ιστορική εκπαίδευση άλλων ευρωπαϊκών χωρών, με στόχο να φωτιστούν αθέατες, ως τώρα, όψεις της γερμανικής, ιταλικής και βουλγαρικής κατοχής στην Ελλάδα.
Επίσης, προτάθηκαν νέοι τρόποι διδακτικής προσέγγισης του ναζιστικού φαινομένου στο ελληνικό σχολείο, μέσα από σύγχρονες παιδαγωγικές στρατηγικές, με στόχο να προκληθεί μια γενικότερη συζήτηση για το πώς το ελληνικό σχολείο και το μάθημα της Ιστορίας μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση των αναβιώσεων του Ναζισμού που εμφανίζονται με οξεία τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.
«Ο σκοπός μας είναι να γεφυρώσουμε το χάσμα που υπάρχει στην επιστημονική γνώση των ακαδημαϊκών χώρων με τη σχολική εκπαίδευση. Δηλαδή, να δείξουμε στους εκπαιδευτικούς πώς μπορούμε επίμαχα και συγκρουσιακά θέματα, όπως είναι ο Ναζισμός, να τα διδάξουμε στο ελληνικό σχολείο, ειδικά σε μία τόσο κρίσιμη εποχή», τόνισε κ. Άγγελος Παληκίδης, διδάκτωρ του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, ενώ, εξαιρετικά καυστικός, ο καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μαυροσκούφης, δήλωσε: «Στην εκπαίδευση των παιδιών στο πλαίσιο της σχολικής ιστορίας υπάρχουν …σιωπές, στρεβλώσεις και μια προσπάθεια να «στρογγυλέψουμε τις γωνίες», αποφεύγοντας τα δύσκολα και τα επίμαχα θέματα. Έχουν προταθεί διαφορετικοί τρόποι διδασκαλίας, αλλά υπάρχει μία τάση να ακολουθούμε την …πεπατημένη, γιατί, αλλιώς, θίγονται οι «φρουροί του έθνους», οι οποίοι δε θέλουν να ακούσουν κάτι διαφορετικό».

Μεμονωμένα τα περιστατικά εμφάνισης του φαινομένου του Νεοναζισμού στην Καστοριά
Το φαινόμενο του Νεοναζισμού, ωστόσο, ευτυχώς, δεν έχει λάβει σημαντικές διαστάσεις στην περιοχή μας, όπως, τουλάχιστον, επισημάνθηκε από τους διοργανωτές.
«Στην περιοχή μας, ευτυχώς, δεν έχουν παρουσιαστεί τέτοια φαινόμενα, πλην δύο τριών μεμονωμένων περιπτώσεων, οι οποίες απομονώνονται από τα ίδια τα παιδιά. Είμαστε, όμως, κι εμείς υπεύθυνοι για να δημιουργήσουμε μελλοντικές γενιές, οι οποίες θα έχουν ανοιχτούς ορίζοντες και θα βλέπουν μπροστά. Γι’ αυτό, δεν πρέπει να επαναλαμβάνουμε τα λάθη του παρελθόντος. Βλέπουμε ότι και σήμερα, η κοινωνία μας οδηγείται σε έναν εκφασισμό και γι’ αυτό, σαν εκπαιδευτικοί, είμαστε υπεύθυνοι να δώσουμε στα παιδιά οράματα, αξίες και ιδανικά και να τους οδηγήσουμε σε ένα καλύτερο μέλλον», υποστήριξε ο Καστοριανός φιλόλογος, Αλέξανδρος Μακρίδης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τάδε έφη