Στα πλαίσια της αναβάθμισης των υπηρεσιών του το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ενημερώνει τα μέλη του (σχολεία, εκπαιδευτικοί, μαθητές) για τη μετεξέλιξη της υπηρεσίας ιστολογίων σε μία ολοκληρωμένη και ενιαία υπηρεσία Εκπαιδευτικών Κοινοτήτων και Ιστολογίων http://blogs.sch.gr.
Η υπηρεσία προσφέρει σύγχρονα εργαλεία συμμετοχικού ιστού (Web 2.0) ενταγμένα σε παιδαγωγικό πλαίσιο, όπως:
- Κοινότητες: Τα μέλη μπορούν να δημιουργούν κοινότητες (ιδιωτικές, δημόσιες, κρυφές) για να μοιράζονται πληροφορίες για θεματικές περιοχές που αυτά επιλέγουν και που τους ενδιαφέρουν.
- Ιστολόγια: Τα μέλη μπορούν να συντηρούν το ατομικό ιστολόγιο ή να συγγράφουν από κοινού στο ιστολόγιο της κοινότητας.
- Ροή δραστηριοτήτων: Παρουσιάζει τη δραστηριότητα κάθε μέλους ή κάθε κοινότητας όπως επίσης και τη συνολική δραστηριότητα όλου του δικτύου.
- Εκτεταμένο προφίλ: Επιτρέπει τη δημιουργία επιπλέον πεδίων για το προφίλ κάθε μέλους. Τα μέλη επιλέγουν ποιες πληροφορίες επιθυμούν να μοιραστούν με την κοινότητα.
- Προσωπικά Μηνύματα: Επιτρέπει στα μέλη να επικοινωνούν μεταξύ τους απευθείας.
- Φίλοι: Τα μέλη μπορούν να δημιουργήσουν λίστες των διαδικτυακών φίλων τους.
- Παρουσίαση δραστηριότητας ιστολογίων: παρουσιάζει τη δραστηριότητα υφιστάμενων ιστολογίων και τη δημιουργία νέων ιστολογίων, σε ολόκληρο το δίκτυο.
- Βήμα διαλόγου: Επιτρέπει στις κοινότητες να δημιουργούν και να διαχειρίζονται το δικό τους χώρο συζήτησης.
- Ενημέρωση Κατάστασης: Παρέχει την τρέχουσα κατάσταση μέλους, αναδημοσίευση δραστηριότητας από το προφίλ του μέλους, κλπ.
Σε αφορά στα ιστολόγια είναι γνωστό ότι πρόκειται για ψηφιακά εργαλεία δεύτερης γενιάς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παιδαγωγική διαδικασία λόγω της διαδραστικότητας και της δυνατότητας για ομαδική εργασία που προσφέρουν. Τα ιστολόγια μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην Εκπαίδευση:
- Ως πίνακες ανακοινώσεων σχετικά με τον χρονοπρογραμματισμό του μαθήματος, για ανάρτηση ασκήσεων και ειδοποιήσεων για την παράδοση τους, δραστηριοτήτων, προτεινόμενης βιβλιογραφία, ανακοινώσεις και χρήσιμες πληροφορίες για τους γονείς, κλπ.
- Για την ανάρτηση οδηγιών, επεξηγήσεων και παραδειγμάτων για την καθοδήγηση των μαθητών, ειδικά αυτών που χρειάζονται περισσότερη βοήθεια.
- Ως βήμα προβληματισμού και διάλογου των μαθητών στα οποία θα καταγράφουν τις απόψεις τους σε ερωτήματα κρίσεως, τις απόψεις τους σε δημοσιευμένα στον τύπο άρθρα με θέματα εκπαιδευτικού, επιστημονικού, κοινωνικού, πολιτιστικού, κλπ, περιεχομένου, τις ιδέες τους για θέματα που συζητήθηκαν στην τάξη, κλπ.
- Ως χώρος συνεργασίας μεταξύ των μαθητών. Οι μαθητές μπορούν να χωριστούν σε ομάδες και να αναλάβουν τμήματα μιας εργασίας. Στη συνέχεια κάθε ομάδα εργασίας παρουσιάζει την πρόοδο της δουλειάς της στο ιστολόγιο περιμένοντας σχόλια και διορθώσεις. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές και δίνουν και παίρνουν γνώση – υλικό από τις υπόλοιπες ομάδες της τάξης.
Ανάλογα, η συνεργατικότητα μπορεί να επεκταθεί και στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μπορούν να δημιουργήσουν ιστολόγια στα οποία θα περιγράφουν τις εμπειρίες τους από την εκπαίδευση, σχήματα μαθημάτων από εκπαιδευτικές ενότητες, πληροφορίες και μεθόδους διδακτικής που εφάρμοσαν με επιτυχία ή όχι.
- Για τη δημοσίευση των εργασιών μιας σχολικής τάξης, ώστε οι μαθητές να έχουν στη διάθεση τους επιτυχημένα παραδείγματα άλλων εργασιών αλλά και διορθώσεις, σχόλια και προσθήκες στις δικές τους εργασίες.
Η συντήρηση ενός εκπαιδευτικού ιστολογίου είναι εξαιρετικά εύκολη και διασκεδαστική !
Σας καλούμε να δείτε το αξιόλογο έργο που αναπτύσσουν συνάδελφοι εκπαιδευτικοί στην υπηρεσία Εκπαιδευτικών Κοινοτήτων και Ιστολογίων http://blogs.sch.gr και σας προτείνουμε να δοκιμάσετε και να χρησιμοποιήσετε κι εσείς την υπηρεσία αυτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τάδε έφη