Στον Πασχάλη Λαμπαρδή και στο μυθιστόρημά του «Κάθετη έξοδος» (εκδ. Πατάκης) απονέμεται το Βραβείο Αναγνωστών 2012, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας των αναγνωστών.
Η «Κάθετη έξοδος», το πέμπτο μυθιστόρημα του Σερραίου πεζογράφου, είναι μια ψυχολογική περιπέτεια με φόντο το σύγχρονο αστικό περιβάλλον, που εστιάζει στα συναισθήματα, στις στοχαστικές αναζητήσεις, στις υπερβάσεις του ανθρώπου εντός της καθημερινότητας, στην υπαρξιακή διαδρομή προς την αυτογνωσία.
Στη φετινή διαδικασία του Βραβείου Αναγνωστών έλαβαν μέρος συνολικά πάνω από 5.000 βιβλιόφιλοι (από αυτούς 3.396 ψήφισαν με sms και οι υπόλοιποι ήταν μέλη των 38 Λεσχών Ανάγνωσης που πρότειναν τη «βραχεία λίστα»).
Στην τελική βαθμολογία δεύτερο κατατάχθηκε το βιβλίο «Οι καιροί της μνήμης» του Θοδωρή Παπαθεοδώρου (Ψυχογιός) και τρίτο το βιβλίο «Αννα Σικελιανού: ο έρωτας και τ’ όνειρο» των Κ. Γουργουλιάνη και Ν. Κ. Κυριαζή (Καστανιώτης).
Με το βραβείο τιμήθηκαν στο παρελθόν τα Ανεμώλια του Ισίδωρου Ζουργού (2011), το Όπως ήθελα να ζήσω της Ελένης Πριοβόλου (2010), το Ιμαρέτ του Γιάννη Καλπούζου (2009), το Όλα σου τα 'μαθα μα ξέχασα μια λέξη του Δημήτρη Μπουραντά (2008), το Ο κύριος Επισκοπάκης του Ανδρέα Μήτσου (2007), το Αμίλητα βαθιά νερά της Ρέας Γαλανάκη (2006) και το Η μέθοδος της Ορλεάνης της Ευγενίας Φακίνου (2005).
Ο διαγωνισμός για το Βραβείο Αναγνωστών διεξάγεται για όγδοη χρονιά. Διοργανώνεται από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) σε συνεργασία με την ΕΡΤ. Η τελετή απονομής θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της 10ης Διεθνούς Εκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης.
Πηγή: Το Βήμα, 11/12/2012
_______________________________________________________________________________________
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ (BIBLIONET.GR):
Ένα διαφορετικό, εξαιρετικά επίκαιρο μυθιστόρημα, που προκαλεί τον
αναγνώστη να συλλογιστεί τον σκοπό του δικού του ταξιδιού, ακόμη και
διαφωνώντας μαζί του. Έχει φόντο μια ταινία-υπερπαραγωγή, μ' ένα σενάριο
εκπληκτικό, που έχει τη δύναμη ν' αλλάξει τον τρόπο που σκέφτεται η
ανθρωπότητα, ή μάλλον τον τρόπο που της επιβάλλουν να σκέφτεται.
Ο σκηνοθέτης Στέφανος Ανεμογιάννης επιλέγεται από μία μυστηριώδη
οργάνωση για να σκηνοθετήσει αυτή την ταινία. Ενώ η ανάγνωση του
σεναρίου τον αφήνει έκπληκτο και είναι γι' αυτόν μια μεγάλη πρόκληση, ο
ίδιος βρίσκεται στην πιο δύσκολη στιγμή της ζωής του και είναι έτοιμος
να καταρρεύσει.
Ταυτόχρονα και απροσδόκητα, εμφανίζεται μπροστά του η Αθηνά, μια
καινοτόμος ψυχολόγος που χρησιμοποιεί τεχνικές της ψυχολογίας για να
δημιουργήσει μια σταθερή γέφυρα, η οποία θα βοηθήσει τον Στέφανο να
περάσει από το ενοχικό του παρελθόν σ' ένα ισορροπημένο παρόν με το
πρόσωπο στραμμένο στο φωτεινό μέλλον.
Σαν άλλη Αριάδνη θα του δώσει τον μίτο για να βγει από τον προσωπικό του λαβύρινθο.
Ο Στέφανος την ερωτεύεται με πάθος και βιώνει αυτό που λέγεται "μεγάλη
αγάπη", ανασυντάσσει τις δυνάμεις του για να κατορθώσει να φέρει εις
πέρας το έργο του.
Όμως το σενάριο της ταινίας απέχει ελάχιστα από την πραγματικότητα. Δύο
τεράστιες δυνάμεις γιγαντώνονται και συγκρούονται, το καλό και το κακό,
και ο κίνδυνος παραμονεύει στην Κρήτη, το νησί του Λαβυρίνθου.
Ποιοι επιβάλλουν στους ανθρώπους να βρίσκονται εγκλωβισμένοι μέσα στον Λαβύρινθο;
Και ποιοι είναι αυτοί που δείχνουν την έξοδο, την ΚΑΘΕΤΗ ΕΞΟΔΟ;
Ποιοι επιβάλλουν στους ανθρώπους να βρίσκονται εγκλωβισμένοι μέσα στον Λαβύρινθο;
Και ποιοι είναι αυτοί που δείχνουν την έξοδο, την ΚΑΘΕΤΗ ΕΞΟΔΟ;
ΚΡΙΤΙΚΕΣ:
Κάθετη έξοδος, "Book Bar", 11.12.2012
Εριφύλη Μαρωνίτη, Η λογοτεχνία της κρίσης, "The Books' Journal", τχ. 18, Απρίλιος 2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τάδε έφη